zondag 27 mei 2012

Zomer in Umeå

Ze hadden gelijk toen ze zeiden dat de lente in Umeå maar twee weken duurt. Het begon warmer te worden, de sneeuw verdween, de natuur is geëxplodeerd en toen was het opeens zomer. Écht zomer! Vanochtend werd ik wakker omdat de zon al sinds 4 uur vanochtend op mijn raam stond te schijnen, wat een soort greenhouse effect tot gevolg had. De zon verdwijnt trouwens we nog steeds achter de horizon, maar is nooit meer echt ver weg. Ze is even weg, maar een schemering verraad haar aanwezigheid, en dan begint ze al snel weer aan een volle rondgang door de onwijs blauwe hemel.

Dit weekend was er een groot brännboll toernooi, met op zaterdagavond het eindfeest in Ålidhem, de studentenwijk. Ik heb gehoord dat er respectievelijk een fiets, een barbecue en een bank door een ruit zijn gegooid en de politie is geregeld uitgerukt. Dronken studenten in het wild, zonder gevoel van richting of tijd, dat zorgt voor problemen. Zelf zat ik braaf binnen met vriendinnetjes oer-Zweeds het Eurovisiesongfestival te kijken, wat hier enorm populair is blijkbaar. Het was dit jaar ook niet voor niets, want Zweden heeft zowaar gewonnen! Ik vond het nummer sowieso al tof en nu is er helemaal niets anders meer op de radio te horen dan Loreen met Euphoria.

Juichen voor de Zweedse Loreen

Na nog een doorzakkertje ben ik naar huis gefietst langs het Nydala meer en moest echt even stoppen voor de volgende foto. Dit was om half 2 's nachts, echt niet te geloven.... Nog 4 weekjes tot midzomer! Ik ga dit mooie Zweden toch wel onwijs missen straks...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten